כל השיעורים - שעת רצון
הקדמה החברתית והטכנולוגית – לאן?
לאן פנינו כבני אנוש ויצורים חברתיים בתוך הקדמה הטכנולוגית החותרת לעצמאות שיוצרת בדידות.
הקשבה
איך מתרגלים הקשבה ומה יש בה שמתפרש כתשומת לב. למה קשה לנו להקשיב ומדוע נאמר שתיקה יפה לחכמים ולא הקשבה יפה לחכמים.
הרגלים
האם הרגלים הינם בגדר של צורך חיוני לחיי האדם או סוג של אשליה מתעתעת. באילו תחומים ראוי שנסגל לעצמנו הרגלים. האם הרגלים סותרים בחירה אישית או שאולי משלימים אותה.
השגחה
מהי השגחה?, האם אדם יכול ליצור קשר עם השגחתו?, מה קורה להשגחה כאשר באים בברית הנישואין?, האם ניתן להזמין את ההשגחה?
התאמה זוגית 1
מהי התאמה זוגית? האם שינוי באחד מבני הזוג משפיע על הזוגיות כולה? איך ניתן לתקן את הזוגיות, כל זאת ועוד בשיעור הראשון על הזוגיות.
התאמה זוגית 2
המשך נושא הזוגיות, כיצד לשמור על זוגיות יציבה? איך התאמת הזוגיות הינה הבחירה החשובה בחיינו ועוד…
התבוללות
מה השפעתה של התבוללות על עתידו של העם היהודי ומי נחשב בפועל כמתבולל. הקשר שבין גלגול נשמות להתבוללות.
התבטלות עצמית
התבטלות עצמית- תכונה מבורכת רק אם נעשית מתוך בחירה. מה מהותה ומה מקומה בנוגע לאנשים בעלי מבנה נפשי שונה.
התחלות ופרידות
כל ההתחלות קשות..מהו הקושי שקיים אצל אנשים להתחיל משהו חדש, להיפרד, אנשים שאוגרים חפצים אובססיבים. הפחד מכשלון מביקורת, הפרידה כמסמלת חוסר שליטה, התחלה ופרידה כמשלימים האחד את השני. כל התחלה היא פרידה.
התמודדות עם אובדן
עוסק בתהליך ההתמודדות עם אובדן. שלבי ההתמודדות, התמודדות עם כאב וזעם, אובדן של חפצים ואובדן של אנשים. היאחזות בחפצים של הנפטר, שליחת אור לנפטר, קדיש ועוד..
התמכרויות
מהם סוגי התמכרויות?, האם יש תקווה למכורים? איך מגדירים התמכרות? אלו אנשים עלולים ליפול להתמכרות? ואיזה אדם לא יתמכר לעולם?
התמקדות
מה בין התמקדות להפרעות קשב בריכוז. האם התמקדות מושפעת מגורמים חיצוניים או שהכל בתוכנו כולל ההפרעות.
התנגדות לא אלימה
הי התנגדות לא אלימה, ממה נובעת, לאן מובילה אותנו, כיצד נתגונן מפניה ואיך נגיב אליה ועוד…
התפתחות אישית
דן בשאלה מה זה אדם מפותח, מהם הקריטריונים, התפתחות מוחית והתפתחות רגשית, תפקוד כחברה ועוד..
התפתחות רוחנית
מהי התפתחות רוחנית אמיתית? המושג זיכוך, כיצד נדע שאנו בתהליך התפתחות רוחנית, בריחה אל הרוח ועוד.
וודאות וחוסר וודאות
האם ישנה ודאות בעולם או שכולה אשלייתית מדוע יש בינינו כאלו שלא אוהבים הפתעות בחיים.
וידוי
מה כוחו של וידוי , בפני מי כדאי להתוודות ועל מה ראוי להתוודות ומה בין וידוי בפני עצמי ובוראי לוידוי בפני אדם זר
זיכרון
הו זיכרון, מה ההבדל בין זיכרון נשי לגברי, מהו זיכרון אישי וזיכרון קולקטיבי ועוד…
זמן, מרחק וצמצום הזמן שביניהם
איך יהפכו פיתוחים טכנולוגיים לחלק אינטגרלי מהיותנו ומה יהיה מראה פניה של אנושיות בעתיד.
זקנה 1
האם הזקנה היא פיזית בלבד? האם אנו יכולים להכין את עצמנו לקראת הזקנה, איך הזקנה מסתדרת על הטכנולוגיה שמתחדשת חדשות לבקרים…
זקנה 2
המשך השיעור על הזקנה: איך מגיעים לזקנה מבלי להזדקן? איך תיראה הזקנה בעתיד? חיי המשפחה והזקנה.
חג סוכות
מקומו של חג הסוכות אחרי הימים הנוראים הקשר שבין חג הסוכות לבין אחדות מהו אור מקיף ששורה בחג הסוכות.
חד הוריות
שיעור שצולם בשידור חי בשיתוף תלמידותיו של אברהם, השיעור עוסק בחד הוריות, הקשר בין אם לבנה ואיך החברה מתייחסת לחד הוריות ועוד
חובות בחומר וחובות ברוח
מהם החובות של אדם לעצמו ומהם סדרי העדיפויות.
ומה בין חובות ברוח לבין חובות בחומר.
חום ושייכות
מה זה חום ומהי שייכות, התמודדות עם חסר בחום ו/או בשייכות, גודל הכלי ,הבדלים בין גבר לאישה ועוד…
חופש
מהו חופש, האם לחופש יש מגבלות, האם יש הבדל בין חופש פרטי לחופש לאומי, סוגי חופש שונים ועוד בשיעור זה
חזון
חזון זה הזמנה לעצב את ההווה על פי העתיד. במקום שהוא יהיה מעוצב בהווה כתוצר של העבר לעצב אותו על פי העתיד וזאת על ידי השראה. השראה זו תקבל ביטוי אם תהפוך אותה לטקסט, כי המוח מבין שפה הוא רציונלי.
חיוב ושלילה 1- למה קשה או לא קשה לומר לא
חיוב ושלילה, סירוב ושלילה, מה מאפיין אנשים שיש להם קושי לומר "לא" ומה מאפיין אנשים שיש להם קושי לומר "כן".
חיוב ושלילה 2- למה קשה או לא קשה לומר לא
דרכי ריפוי לאנשים המתקשים לומר "כן" או "לא".
חיוכים
חיוך כשפת גוף, מה מביע. למה יש אנשים שקשה להם לחייך. איך לנהוג בחיוך, חיוך בין הורה לילד, טיפוסים שונים וכו'…
חיי רוח – אדם רוחני
מה מהותם של חיי רוח, איך נראה אדם הבורח אל הרוח במסווה של היותו
אדם רוחני.
חיי שעה וחיי נצח
מה בין חיי שעה לחיי נצח? מה הפרוש של כל אחד וכיצד יש להעדיף האחד על השני.
חינוך
איך מכשירים ילד להכיל את מה שאין בו ואיך מקדמים הלכה מעשה דרך ארץ על פני הידע.
חירות
עצמיות ועצמאות כמובילים לחירות אישית. חירות והישרדות…דיבור, חירות של עם, באיזה קנה מידה נמדוד חירות ועוד…
חלום
מהו חלום? האם יש משמעות לסמלים בחלום? כיצד מזמנים אנשים לחלום? כלים לזכירת החלום, מהם שלבי השינה.
חלומות ופתרונם
מה זה חלום, מה תפקיד החלום, מה משמעות החלום, מי בא בחלום ומי לא בא, האם ניתן להזמין חלום, מדוע יש אנשים שלא זוכרים חלומות ועוד…
חלוציות
מיהו חלוץ?, תכונות החלוץ, מושג החלוציות. חלוציות וייזמות, בעולם הרוח / חומר , זכר ונקבה ועוד…
חמימות אנושית
חמימות אנושית ומרכיביה: אנושיות, חום וחיבה. דרכים להבעת חמימות אנושית ולמה אנחנו מתקשים להיות "חמימים" כלפי כולם.
חמלה
מהי חמלה? האם יש הבדל בין חמלה לרחמים? למי יש צורך בחמלה? מהו ההפיך של החמלה ועוד בשיעור זה
חמשת החושים
עוסק בהגדרה הבסיסית של מה זה חוש. מהם חמשת החושים, למה אנחנו צריכים את החושים בעולם המודרני. התפתחות החושים לאורך ציר החיים. החושים אצל תינוק ובזיקנה. חושים בבע"ח, ליקוי באחד מהחושים ועוד…
חשבון נפש
חשבון נפש נישמתי וחשבון נפש טבעי. למה מה שקשור לחלק הנישמתי עובד הפוך לטבע והיכרות מעמיקה עם שלושת מרכיביו של חשבון הנפש: פיזי, רגשי ומנטלי.
חשיבות עצמית
מהו הצורך בחשיבות עצמית? חשיבות עצמית בעיני החברה ובמשפחה. חשיבות עצמית וגאוותנות, הרצון להצטיין ועוד
טבלת זיכוך הנפש 1
טבלה המתבססת על שתי מערכות מושגים :תיקון וזיכוך הנפש. מתארת שבעים מדרגות הנקראות מידות לתיקון וזיכוך הנפש כגון סליחה, שמחה וענוה.
טבלת זיכוך הנפש 2
טבלה המתבססת על שתי מערכות מושגים :תיקון וזיכוך הנפש. מתארת שבעים מדרגות הנקראות מידות לתיקון וזיכוך הנפש כגון סליחה, שמחה וענוה.
טבלת זיכוך הנפש 3
טבלה המתבססת על שתי מערכות מושגים :תיקון וזיכוך הנפש. מתארת שבעים מדרגות הנקראות מידות לתיקון וזיכוך הנפש כגון סליחה, שמחה וענוה.
טבלת זיכוך הנפש 4
טבלה המתבססת על שתי מערכות מושגים :תיקון וזיכוך הנפש. מתארת שבעים מדרגות הנקראות מידות לתיקון וזיכוך הנפש כגון סליחה, שמחה וענוה.
טבעו של תהליך החינוך
כיצד מומלץ לחנך את ילדינו? ע"פ רוח התקופה, צרכי הדור או בהתאם לנאמר:"חנוך הנער ע"פ דרכו". משמעת וכפיה ומקומם בתהליך החינוכי ותפקידי כל אחד מן ההורים במלאכה קדושה זו.
טוב מושך טוב, ורע מושך את הרע
אומרים שדבר טוב מושך אחריו טוב ודבר רע מושך אחריו דבר רע. מה ההגדרה של דבר טוב ואיך הוא מושך, ואם הוא כל כך טוב למה הוא לא יכול לקרב אליו את הרע ולשנות אותו?
טעויות
מהן טעויות? מדוע אנחנו נרתעים מלעשות טעויות? האם יש תפקיד לטעויותי, האם ניתן לזהות טעויות בזמן אמת? והאם יש לכך חשיבות…. שיחה מרתקת ומלאת תובנות על טעויות ועל דרך ההתמודדות איתן.
ידע וחוויה 1
ידע וחוויה, שני כוחות איתנים בחיינו. שיעור ראשון מבין שניים העוסק בידע, הגדרותיו וסוד כוחו בחברה.
ידע וחוויה 2
ידע ככלי התפתחותי וגורם מנווט בחיי היום יום. שיחה מעמיקה על שיטות שונות לאיסופו ויישומו של הידע.
יום הולדת
כיצד חוגגים יום הולדת? האם חשוב לחגוג יום הולדת? משמעות גיל האדם ועוד בשיעור זה.
יופי
מה תפקידו של היופי בעולם ומה תפקידו של היופי כמדד מדויק לאופן התנהלותה של הבריאה.
יחסי אישות לפני הנישואין
מה השפעתם של יחסי אישות המתקיימים לפני הנישואין על החיים הזוגיים.
יחסי הורים וילדים בעולם המודרני
בתקופה של ריבוי מסכים ואובדן סמכות, כיצד ראוי לעצב את היחסים עם הילדים בסביבה של הסת.
יחסי הורים עם ילדים בוגרים
מותר וראוי ביחסי הורים עם ילדים בוגרים , עד מתי ילד נחשב כילד ומה סמכותו של הורה על ילד בוגר
יחסי חברות בין הורים וילדים – איך וכיצד
תפקידו של ההורה להיות מחנך עם יחס חברי לילדיו אך לא להיות "חבר".
ייעוד
מהו ייעוד? האם יש הבדל בין תפקיד האדם לייעודו? איך יודעים שהייעוד התגשם והאם אנו בדרך הנכונה?
ומה עושים כשהייעוד הצליח?
יעילות בחומר וברוח
מהי יעילות? האם מתאימה לרוח או לחומר? האם מועילה לנו או מסכנת אותנו.
יציבות ותנודתיות
טיפוס יציב וטיפוס תנודתי, יציבות- חוויה פנימית או חיצונית, הפתעה כגורם להובלת שינויים.
יצר הטוב ויצר הרע
האם קיים רע בעולמנו או שמדובר בטוב וממריץ שמתחפש לרע .
התבוננות על היצרים בהסתכלות אנושית ובמבט רוחני .
יראת שמים ושמירת מצוות
מהי הגדרתם של יראת שמים ושמירת מצוות, האם יש קשר בינהם.האם ניתן לקיים אחד ללא השני ועוד…
ירושה
אצל חלק מהאנשים הירושה פותחת תיבת פנדורה ולא סוגרת תקופה. יש אנשים שמתייחסים לירושה כאל חותמת. מאחר והמוריש נפטר אי אפשר לבקש ממנו לא הסברים, לא הוראות ובוודאי לא לשנות.
כאב
מהו כאב, האם יש קשר בין הכאב הפיזי לנשמה שלנו, איך גבר מתמודד עם הכאב ,איך האישה מתמודדת עם הכאב.
כח המחשבה 2
המשכו של השיעור כוח המחשבה 1. עוסק במה ראוי/ לא ראוי לאדם שיחשוב, חשיבה קולקטיבית הדיאלוג בין אדם בודד לכלל. בקודים התנהגותיים. פחד ודאגה , כיצד לתרגל חשיבה חיובית ועוד….
כיבוד הורים
כיבוד הורים וכיבוד עצמי, בחירת הילד את הוריו, כיבוד זכרו של הורה,
כיבוד הורי בני הזוג
כף יד 3
המשך נושא כף היד, פענוח שלושת הקווים שבכף היד, משמעות תנוחת כפות הידיים ועוד..
כף יד 4
המשך נושא כף היד, והפעם על משמעות חזית כף היד לעומת גב כף היד, המחיצות שבאצבעות, פירוש גמישות האגודל ועוד…
כשרון מולד
בשיעור היום נעסוק בבחירת הכשרון והייעוד של האדם. האם ניתן לבחור אותו מהרגש ולא מהשכל? והאם חוויות בילדות משפעיות עליו כאשר אנו בוגרים.
כשרות בחומר וברוח
כשרות ברוח וכשרות בחומר. מהותה של הכשרות, נחיצותה ומעמדה בחיי היום יום
לא תעשה לך פסל
מה פירוש הדיבר אל תעשה לך פסל ומה חשיבותו. ממה יונקת תשוקתם של האנשים למצא אליל. סיפורי גבורה המוצגים
בפסלים ,קמעות ועוד…
לחיות במינוס
מה פרוש לחיות במינוס? איזו השפעה יש לזה על התפתחות האדם, לחיות במינוס במישור הרגשי, מרבה נכסים-מרבה דאגה ועוד…
לידה ולידה מחדש
לידת הגוף, ההישרדות, הרגשות והשכל הנפרשת על פני 12 שנים (בנות) ו – 13 שנים (בנים) ונקודת החיבור בין הגוף לבין הכוחות הנישמתיים.
למה אנחנו לא מצליחים לעשות את מה שאנחנו רוצים
האם כישורים, ידע, עושר או מצב רוחני הם המפתחות להצלחתנו לממש את רצונותינו
למה כואב לנו כשלוקחים לנו ומנגד אנחנו עיוורים כשאנו לוקחים לאחרים
למה כואב לנו כשלוקחים לנו ומנגד אנחנו עיוורים כשאנו לוקחים לאחרים
למידה
למידה זו מיומנות. אדם צריך מיומנות כדי ללמוד, אדם שאין לו מיומנות למידה אם תושיב אותו מול ספר או מול טבלה הוא בוהה, הוא לא מבין מה צריך לעשות עם זה. מהו תהליך הלמידה? איך ילד צריך ללמוד?
מאור פנים
מאור פנים כתכונה היונקת מן הלב ומדוע יש לנו נטייה לאבד את מאור הפנים מול דברים שהתרגלנו אליהם.
מה בין זכר גבר ובין אשה לנקבה
כיצד נראה גבר שהוא זכר פלוס וכיצד נראה גבר שהוא זכר מינוס וכיצד נראית אישה שהיא בראש ובראשונה נקבה ולהיפך.
מה בין תיקון לשינוי
השיעור הראשון יעסוק בהבדלים שבין "שינוי" ל"תיקון",מהו שינוי ומהו תיקון, הקרוב והרחוק שביניהם.