מי אנחנו
אגו מיני ואגו אנושי
מהו אגו מיני ומהו אגו אנושי.מה בין אגו מיני לאגו אנושי. באיזה גיל מוכרע האגו המיני והאנושי. האם שינוי באחד משפיע על השני ועוד…
אינדיבידואל ועדריות
כריזמה, תכונות מובילות ומנהיגות, שיתוף פעולה,חלוקה באחריות והטיית שכם במסגרת עבודת צוות. מה לכל התכונות הללו לבין היות האדם הוא עצמו?
גיל האדם 1
גיל כרונולוגי, שכלי, רגשי, ביולוגי ונפשי. מהם הגילאים האלה, כצד נוכל לזהות אותם באדם. התמקדות בקשר בין הגיל הנפשי והרגשי.
גיל האדם 2
המשך השיעור על גילאי האדם. מהם הסימנים שיעזרו לי לאבחן את הגילאים השונים באדם. כיצד מתחיל השינוי, למה צריך להתבגר, הבדל בין גבר לאישה ועוד…
דחיית סיפוקים 1
מי זה המונע מסיפוקים ומי זה שהינו שקול לקראתם. איך מוותרים על מה שאפשר, ואיך ניתן להימנע מן הצורך בדחיית סיפוקים.
דחיית סיפוקים 2
איך נחלצים מן הצורך להתמודד עם דחיית סיפוקים ואיך מתמודדים כשליחי ציבור עם סיפוקים שאינם שלנו.
דימוי עצמי
מה זה דימוי עצמי? איך נבנה, מי בונה אותו, מתי נבנה. מהי הדרך לשינוי הדימוי העצמי, עד כמה הוא משפיע על קבלת ההחלטות בחיינו, דימוי עצמי גובה ונמוך ועוד…
האדם והמכונה
הקשר שבין התפתחות האדם והמכונה. יכולת הבחירה שלנו, שאלת חינוך הילדים והמכונות בחייהם, עד לאן המכונה יכולה להגיע בהתפתחותה והאם תתעלה מעל האדם ועוד…
האדם כיצור עדרי
איך יכול האדם להבטיח את מקומו בחברה. הצורך באיזון בין נתינה לקבלה. תפקיד השכל כמשרת החיים ולא כמנהל החיים.
הצורך בקבלה
עוסק בשאלות: מהו הדחף/ הרצון שלנו לקבל. מאיפה זה מתחיל, קבלה בנפש וקבלה בחומר, סוגי הטיפוסים השונים, מהות ותדמית, אובססיביות בקבלה, קינאה, נתינה, מוסר בקבלה ועוד….
זיכרון
הו זיכרון, מה ההבדל בין זיכרון נשי לגברי, מהו זיכרון אישי וזיכרון קולקטיבי ועוד…
חמשת החושים
עוסק בהגדרה הבסיסית של מה זה חוש. מהם חמשת החושים, למה אנחנו צריכים את החושים בעולם המודרני. התפתחות החושים לאורך ציר החיים. החושים אצל תינוק ובזיקנה. חושים בבע"ח, ליקוי באחד מהחושים ועוד…
חשיבות עצמית
מהו הצורך בחשיבות עצמית? חשיבות עצמית בעיני החברה ובמשפחה. חשיבות עצמית וגאוותנות, הרצון להצטיין ועוד
כח המחשבה 2
המשכו של השיעור כוח המחשבה 1. עוסק במה ראוי/ לא ראוי לאדם שיחשוב, חשיבה קולקטיבית הדיאלוג בין אדם בודד לכלל. בקודים התנהגותיים. פחד ודאגה , כיצד לתרגל חשיבה חיובית ועוד….
כף יד 3
המשך נושא כף היד, פענוח שלושת הקווים שבכף היד, משמעות תנוחת כפות הידיים ועוד..
כף יד 4
המשך נושא כף היד, והפעם על משמעות חזית כף היד לעומת גב כף היד, המחיצות שבאצבעות, פירוש גמישות האגודל ועוד…
כשרון מולד
בשיעור היום נעסוק בבחירת הכשרון והייעוד של האדם. האם ניתן לבחור אותו מהרגש ולא מהשכל? והאם חוויות בילדות משפעיות עליו כאשר אנו בוגרים.
למה אנחנו לא מצליחים לעשות את מה שאנחנו רוצים
האם כישורים, ידע, עושר או מצב רוחני הם המפתחות להצלחתנו לממש את רצונותינו
למה כואב לנו כשלוקחים לנו ומנגד אנחנו עיוורים כשאנו לוקחים לאחרים
למה כואב לנו כשלוקחים לנו ומנגד אנחנו עיוורים כשאנו לוקחים לאחרים
מה בין זכר גבר ובין אשה לנקבה
כיצד נראה גבר שהוא זכר פלוס וכיצד נראה גבר שהוא זכר מינוס וכיצד נראית אישה שהיא בראש ובראשונה נקבה ולהיפך.
מחשבות
מה ההבדל בין מחשבות המגיעות מבחוץ לבין רעיונות היונקים מן הפנים ומדוע מחשבות שיש לו לאדם בראש, מעידות על עצמו יותר מאשר על החוץ.
מי אני
האם יש שאלות עזר שיכולות לסייע לאדם שרוצה לשמוע את התשובה הנכונה מי אני? אני ביחס לעצמי וביחס לסביבה, כיצד ניתן להסתכל פנימה ועוד…
עולמנו הפנימי והעולם החיצון
ההבדלים בין עולם פנימי לחיצוני, נלמד על המושג כלי ומלאות, הדרך לבניית כלי ועוד.
על מה נצטער בסופו של יום
על מחסור בחומר או על מחסור ברוח, פגמים בכלי או היעדר מלאות.
פרפקציוניזים
עוסק בטיפוסים הפרפקציוניסטים, מה הגורמים לפרפקציוניזם. פרפקציוניסט בנקיון, בלבוש, בזמן ועוד….
פרצופו האמיתי של האדם
איך נזהה את מערכת האינסטינקטים הטבעית של האדם ומדוע האדם נבחן בכיסו, כוסו וכעסו.
צביעות
מה יש בצביעות שהיא מטלטלת ודוחה אותנו יותר מן השקר ומה הקשר בין צביעות לרמאות.
רוע
האם יש דבר כזה הנקרא רע? מה זה רע? רע כהיפך מטוב, מה תפקידו. רע כהגדרה ובחירה. סיפור איוב ועוד
שליטה וחוסר שליטה
מה בין זה הזקוק לשליטה לזה המרשה לעצמו לאבד שליטה. מצוי וראוי בעולם השליטה. סוגי הטיפוסים וסוגי השליטה, תכונות שמיוצגות בשליטה ועוד.